Hüvelyfertőzések

A hüvely a serdülőkort követően saját baktériumflórával rendelkezik, amelynek egyensúlyát könnyen felboríthatja a szervezet hormonális állapota, a táplálkozás, bizonyos gyógyszerek alkalmazása, vagy akár mosakodószerek túl gyakori használata. Bármelyik ok is álljon a fertőzés hátterében, mindenképpen fontos a mielőbbi megfelelő kezelés.

Milyen típusú hüvelyfertőzések léteznek?

Az egyik nagyon gyakori jelenség a gombás hüvelyfertőzések, amely minden nőt legalább egyszer érint élete során. A tünetek kifejezetten kellemetlenek ebben az esetben. Fokozódó sárgás, túrós állagú hüvelyváladék, valamint viszkető és égő érzés is jelentkezhet. Kezelése hüvelykúp és krém segítségével történik, de rendszerint ezt ki kell egészíteni szájon át szedhető gombaölő szerekkel is.

A gomba mellett számos bakteriális és szexuális úton terjedő (STD) hüvelyfertőzés is előfordul, melyek lehetnek tünetmentesek is és társulhatnak folyással, égő, viszkető, csípő érzéssel.

Az úgynevezett bakteriális vaginosis során a hüvely baktérium flórájának az eltolódása fordul elő, amelynek tünete a hüvelyfolyás felerősödése és a kellemetlen szagú váladék megjelenése. Bár ebben az esetben nem nemi úton terjedő betegségről van szó, fontos a mielőbbi kezelés.

A partner kezelése is lényeges

Fontos kezelni a partnert is, hiszen így megelőzhető a visszafertőződés. Ez azért is lényeges, mert a megbetegedések a férfiak esetében rendszerint tünetmentesek, ugyanakkor a hölgy partner számára az együttlét után újra jelentkezhetnek a kellemetlen tünetek.

Ha tüneteket tapasztal, látogasson el rendelőmbe, ahol a megfelelő vizsgálatok elvégzését követően meghatározzuk az ideális kezelést, elmulasztva a kellemetlenségeket.