Cikkek

Mi a PCOS és mit érdemes róla tudni?

A PCOS (vagyis a policisztás ovárium-szindróma) minden tizedik nőt érinti és az egyik vezető meddőségi okok között tartják számon. Mivel egy rendkívül komplex hormonális betegség, több szakterületet is be kell vonni, hogy a pontos diagnózist megállapítsák. Rögtön az elején fontos elmondani, hogy nem kell tőle kétségbe esni, ez a betegség kezelhető megfelelő szakorvosi felügyelet mellett.   Milyen tünetei vannak a PCOS-nek? A PCOS tipikus, leggyakrabban előforduló tünetei közé tartozik a rendszertelen vagy teljesen elmaradó menstruáció, az aknés, pattanásos bőr, a megnövekedett szőrzet az arcon, valamint a testen, de ide sorolandó

Mi számít vérzészavarnak?

A menstruációs vérzészavar fiatalabb és idősebb hölgyeket egyaránt érinthet. A rendszertelen menstruációnak hosszú távon negatív hatásai lehetnek, ezért fontos foglalkozni vele. Ebben a bejegyzésben áttekintem, mi mindent érdemes tudni a témával kapcsolatban.   Mit jelent a vérzészavar? Normál esetben egy menstruációs ciklus hossza 28 nap, amelybe bele kell számítani a menstruációs vérzés 4-5 napját is. Ha 21 napnál gyakrabban, vagy 35 napnál ritkábban jelentkezik a vérzés, az már utalhat problémára. Amennyiben vérzése darabos, alvadékos vagy két menstruáció között jelentkezik, mindenképpen szükséges szakemberhez fordulni. Szintén tipikus tünete a vérzészavarnak az, ha
Cikkek

Október a mellrák elleni küzdelem hónapja

Magyarországon minden 9-10. nő betegszik meg élete folyamán mellrákban, derült ki az Országos Onkológiai Intézet felméréséből. Éppen ezért fontos beszélni a témáról, kiemelten a mellrák elleni küzdelem hónapjában, októberben. A betegség időben történő felismerés esetén, a modern kezelési módszereknek köszönhetően gyógyítható.   Mit érdemes tudni a mellrákról? A mellrák az emlő szöveteiből kiinduló rosszindulatú daganatos megbetegedés. Kezdeti stádiumban teljesen tünetmentes, sokszor még tapintásos vizsgálat során is nehezen fedezhető fel. Éppen ezért fontos részt venni a megfelelő vizsgálatokon, amelyek segítségével már a néhány milliméteres elváltozás is kimutatható. Emellett a havi egyszeri,
Cikkek

Milyen vizsgálatok szükségesek, ha várat magára a baba érkezése?

Ma már nem számít ritkaságnak, ha egy pár életében nehézségekbe ütközik a gyermekvállalás. A párok 15-20%-nál előfordul, hogy rendszeres szexuális együttlétek mellett egy év alatt nem történik meg a teherbeesés. Orvosi segítség mellett van esély sikerre, a meddőség kezelésére. Új bejegyzésemben arról írok, milyen vizsgálatok várnak ilyenkor az érintettekre. Ilyen esetben érdemes mindenképpen megvizsgálni a pár mindkét tagját, így hamar fény derülhet a probléma forrásának okára.   Milyen vizsgálatokra számíthatnak a hölgyek? Amennyiben nincs szervi elváltozás és a rákszűrés eredménye is negatív, első lépésként hormonvizsgálatot érdemes elvégeztetni, amelyre a ciklus
Cikkek

Egy kiskorú lánynak is adódhatnak nőgyógyászati problémái

Sok szülőben merül fel a kérdés, ha a lányuk serdülő korba lép, hogy mikor érdemes először nőgyógyászhoz vinni. Ám akadnak olyan helyzetek, amikor gond vagy kellemetlen tünet jelentkezik az ifjú hölgyeknél, amelyekkel bátran fordulhatnak megfelelő szakemberhez. Én is várom a rendelésemen az ifjú hölgyeket, akik a megfelelő ellátás mellett megtapasztalhatják azt is, hogy az ilyen jellegű gondokkal kellemetlenségek nélkül kereshetnek fel egy orvost.
Cikkek

A chlamydia gyógyítható, de fontos az odafigyelés

A chlamydia egy gyógyítható, nemi úton terjedő betegség, amely jellemzően nem mutat tüneteket. Éppen ezért olyan fontos odafigyelni rá és időben orvosolni a problémát. Ebben a bejegyzésben összegyűjtöttem minden fontos tudnivalót e betegséggel kapcsolatban.

Covid-19 oltás kismamáknak, szoptató anyukáknak és babát tervezőknek

Covid-19 oltás kismamáknak, szoptató anyukáknak és babát tervezőknek   Sok dilemma és kétely alapja, hogy a kismamák, a szopató anyukák és a babatervezők beadassák-e a Covid-19 elleni védőoltást, mindenképpen fontosnak tartom, hogy részletesen beszéljünk a témáról. Nem olyan régen született ezzel kapcsolatban egy szakmai ajánlás, melynek segítségével alaposan körbejárható a téma.
Cikkek

Ezért fontos a HPV-szűrés!

Komoly szerepe van a méhnyakrák kialakulásában, akár évekig képes tünet nélkül lappangani és főként a nőkre nézve jelent veszélyt a HPV, vagyis a humán papilloma vírus, amely a világ legelterjedtebb, szexuális úton terjedő betegsége. Mivel az aktív nemi életet élők mintegy 80%-a legalább egyszer megfertőződik vele élete során, fontos a rendszeres szűrés.