PCOS

Bár alapvetően a nőgyógyászati betegségként definiáljuk, a PCOS (vagyis a policisztás ovárium-szindróma) egy komplex kórkép, amely hatással van a hormonháztartásra, a menstruációra és gyakran ez a meddőség okozója. A tünetek bármelyikének előfordulása esetén érdemes mielőbb orvoshoz fordulni, de nem kell kétségbe esni, ez a betegség kezelhető!

Milyen tünetei vannak a PCOS-nek?

A PCOS tünete lehet a rendszertelen vagy teljesen elmaradó menstruáció, az aknés, pattanásos bőr, a megnövekedett szőrzet az arcon, valamint a testen, de ide sorolandó a hajhullás, az esetleges kopaszodás, a hasi elhízás, a sok apró ciszta a petefészekben, valamint a meddőség is. Ám a hölgyek, akiknél PCOS-t állapítanak meg, számtalan különböző tünettel fordulnak orvoshoz, valamint a laborleletek is igen sokszínűek lehetnek. Eltéréseket mutat e téren a koreloszlás is, bizonyos esetekben már serdülőkorban megjelennek az első jelek, míg másik csak később tapasztalnak bármilyen kellemetlenséget ezzel kapcsolatban.

Hogy kezelhető ez a betegség?

A PCOS tulajdonképpen többféle szakterületet érint, így érdemes mindezeket összehangolva kezelni ezt a betegséget. Az ideális étrend összeállítása éppen annyira lényeges, mint a megfelelő és rendszeres testmozgás, valamint adott esetben a gyógyszeres kezelés. Azt, hogy mennyi időre van szükség ahhoz, hogy enyhüljenek a tünetek és javuljanak az eredmények, minden páciens esetében más. Rendelőmben tudok segíteni ennek meghatározásában, valamint a rendszeres kontrollok során folyamatosan ellenőrzöm az aktuális állapotot. Mindezek nyomán pedig megszűnhetnek a kellemetlen tünetek és a várt terhesség is bekövetkezhet.